Wednesday, August 4, 2010

BOS OH BOS

lama aku tak coret dalam blog aku nh...klu tulis pun sapa yang nak baca pun kan...hehehe
tapi topik kali ni pasai bos aku...aku ni ada la sorang bos pompuan yang dilantik oleh big bos aku untuk menjaga Pusat Pertanian a.k.a tempat keja aku la...offce aku ada 2..nak di jadikan cerita dia ni baru la ditukar kan ke unit aku...dulu dia duk Bukit Kayu Hitam. Duk bahagian kuarantin...so, keje dia yang dulu dengan yang sekarang ni memang lain la..keje dulu cuma check lori ngan permit je...keje sekarang ni mmg teruk cikit la...tambahan lagi dia ni memang la tersangat la manja orgnya...(manja la sgt...nyampah aku) buat keje teruk cikit x blh...merungut sakan...xpun cuti esok nya...dah la cuti selalu off record...aku pun buat juga kdg2..hehehe...tp aku x penting sangat kat pejabat tu...jarang2 ada orang cari aku...nak di  jadikan cerita juga la..baru2 ni dia tipu aku...ada ke org mcm aku dia nak tipu...silap orang la oii..hari yang berkenaan la kan dia kata pagi dia ada hal...ptg baru masuk offce...tup2 kawan baik dia mai (pegawai aku lg sorg...tp yg ni lagi hampeh...) bgtau si polan tu ptg dia terus ke pejabat lagi satu...aku ni dah paham sgt perangai dia...aku pun call la 2 org kerani kat offce aku tnya...diorang kata dia xmai pun...btg hidung pun xnmpak...ceh..nak tipu aku...tp pandai dia dia suh pekerja kat offce aku punch tuk dia...hampeh nyok btol...aku hilang respect kat dia...keesokan nya dia buat benda yang sama gak...suh pekerja tolong punch..klu sekali lg dia buat nahas dah..tp tup2 kul 9.30 dia sampai..aku malas nak layan klu perangai bos pun xblh blah...aku pun buat plan...nak tau plan aku??? aku ckp kat bos perasan bagus tu kan yang big bos telefon aku smlm nak bercakap ngan dia(bos aku yg poyo tu)..aku kata aku habaq dia cuti kelmarin ngan semalam...cuak muka dia...last sekali aku kata big bos nak laporan padi..jumaat kena letak atas meja dia...hahahah....gelabah beruk dia...aku suka...aku suka...padan muka...so, kepada korg yang baru nak bekerja tahan la dengan perangai bos yg lg byk kerenah dr pekerja bawah...renung2 kan dan selamat bekerja...

No comments:

Post a Comment