Monday, December 13, 2010

**uPdAte dan TeruS UpdaTE**

Walaupun perang kempen BPM telah bermula update blog juga pntg kan..
Kali ni terpanggil tuk menulis pasal pantang larang...btol ke org melayu ni byk pantang larang??
mari kita tgk brapa byk pantang larang org melayu yg stakat aku tau la..

1.Jangan memukul, mendera atau mencederakan mana-mana binatang, dikhuatiri anak yang bakal lahir mengalami kecacatan.
2. Jangan melihat gerhana, dikhuatiri anak mendapat tompok hitam atau bermata juling.
3. Jangan duduk di atas bantal kerana dipercayai boleh naik bisul
4. Jangan bergendang dalam rumah, nanti harta habis dicuri oleh orang
5. Jangan menjahit pada waktu senja, nanti mata engkau akan buta
6.Kalau makan nasi kena habiskan... kalau tidak nasi akan menangis
7.Anak dara jangan menyanyi di dapur, nanti kahwin dengan orang tua.

ish...byk lg la..aku pun xlarat nak taip dh..hahah

sbb apa aku sebut pasal pntang larang kali ni?? sbb kwn aku nak kwin pada thun depan 29.05.2011..tp mak sbelah llaki kata xblh nak buat nikah skali pd hari yg sama. Kenapa pun xtau la kan..aku tgk Kalender 29 mei bersamaan 26 jamadilakhir. tu la org2 tua..mesti diorg ada sbb kenapa itu xblh ini xblh kan..kita org muda ni ikut kan aje..

p/s: nasib baik kedua org tua aku x ikut sgt pntang larang..klu tdk ssah la aku nak kwin..hehedh nak kwin ke aku?? erm...blom ada jodoh..sabar je lah..=p

o.k lah..tu je aku nak bg tau..caucincau..

No comments:

Post a Comment